مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 08:552020-06-02پزشكي

توزیع انسولین قلمی در داروخانه های منتخب زاهدان


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سهمیه خردادماه انسولین قلمی، امروز در بین داروخانه های خصوصی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توزیع می شود.

- فرزانه فرجیان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: مطابق سیاستگذاری انجام شده توسط سازمان غذا و دارو با هدف مدیریت توزیع و مصرف دارو، برخی اقلام دارویی وارداتی مانند انسولین، بصورت سهمیه بندی شده و در بازه های زمانی معین در اختیار استان ها قرار می گیرند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر این مطلب که در رابطه با تهیه انسولین های معمولی نظیر NPH و رگولار هم اکنون مشکلی در سطح استان وجود ندارد گفت: صرفا سهولت در مصرف، باعث شده است رغبت بیماران بیشتر به سمت استفاده از انسولین های قلمی باشد.

فرجیان در رابطه با کمبودهای دارویی نیز گفت: متاسفانه به دلیل تحریم های ظالمانه و محدودیت های بین المللی بوجود آمده، گاها واردات اقلام دارویی، با مشکلاتی مواجه می شود که این موضوع سبب بروز کمبودهای مقطعی در سراسر کشور می شود و مختص یک استان و یا منطقه جغرافیایی خاص نیست.

وی تصریح کرد: کارشناسان دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بصورت روزانه کمبودها و درخواست های دارویی مراکز تحت پوشش را رصد می نمایند و این معاونت حداکثر تلاش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع انسولین قلمی در داروخانه های منتخب زاهدان

توزیع انسولین قلمی در داروخانه های منتخب زاهدان