مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 15:202020-06-02اقتصادي

صادرات بیش از 9000 تن پسته از کشور در اردیبهشت ماه


در اردیبهشت ماه امسال 9 هزار و 134 تن پسته از ایران صادر شد که 3 هزار و 75  تن از این محصول از گمرک رفسنجان خارج و به کشورهای دیگر صادر شد.

- ایسنا/کرمان رییس انجمن پسته ایران گفت: در اردیبهشت ماه امسال 9 هزار و 134 تن پسته از ایران صادر شد که 3 هزار و 75  تن از این محصول از گمرک رفسنجان خارج و به کشورهای دیگر صادر شد.

حسین رضایی عصر امروز 13 خرداد ماه در جلسه ستاد پسته شهرستان رفسنجان اظهار کرد: ایران صنعت 10 میلیارد دلاری پسته را دارد که 1.

5 تا 2 میلیارد دلار آن در بازار است و برای حفظ این بازار باید تلاش کرد تا بقیه 8 میلیارد دلار این محصول هدر نرود.

رییس انجمن پسته ایران با بیان اینکه تولید پسته از تقاضای آن بیشتر است، افزود: سالیانه 15 هزار ایکر زمین به باغات آمریکا اضافه می شود و در ایران هم سالیانه 12 هزار هکتار به سطح زیر کشت این محصول اضافه می شود.

وی ادامه داد: مصرف پسته در جامعه به ویژه در چین به دلیل مسائل خاصی که در دنیا حکم فرما شد افت کرده است؛ اقتصاد پسته حال خوشی ندارد و با آمدن کرونا این اقتصاد و مصرف پسته کاهش پیدا کرده است.

رضایی با اشاره به مقایسه صادرات هر ماهه پسته از مهر تا فروردین از سال 89 تا امسال، خاطرنشان کرد: صادرات پسته از سال 97 به شدت در حال کاهش است به نحوی که اوایل این مدت زمان 49 درصد محصول از کشور خارج و صادر می کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات بیش از 9000 تن پسته از کشور در اردیبهشت ماه

صادرات بیش از 9000 تن پسته از کشور در اردیبهشت ماه