مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 ساعت 11:102020-06-03فرهنگي

خانه پدر سنتور ایران تخریب شد/ عکس


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابورگفت: خانه تاریخی استاد پرویز مشکاتیان که به پدر سنتور ایران شهرت داشت، به دست مالکش تخریب شد.

- محمد اسماعیل اعتمادی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: خانه تاریخی استاد پرویز مشکاتیان که به پدر سنتور ایران نیز شهرت داشت، به دست مالکش تخریب شد.

او افزود: تخریب این خانه تاریخی صبح امروز توسط مالک آن انجام گرفت که متأسفانه بعد از اطلاع ما حدود 90 درصد بنا تخریب شده بود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور با بیان اینکه با پیگیری و دستور مقام قضایی تخریب بنا متوقف شد، ادامه داد: اداره میراث فرهنگی شهرستان در حال انجام مراحل پایانی ثبت ملی این خانه تاریخی بوده و این موضوع را به مالک نیز اطلاع داده بودیم، اما متأسفانه مالک بدون اطلاع ما اقدام به تخریب بنا نموده است.

اعتمادی بیان کرد: امکان بازسازی مجدد بنا نیز وجود دارد چرا که این خانه تاریخی، معماری خاصی ندارد بلکه از لحاظ شخصیتی و جایگاهی ارزش فرهنگی دارد که می توانست به موزه تبدیل شود.

این سومین خانه تاریخی در نیشابور است که تخریب شده است، پیش از این خانه استاد معمار باشی در خیابان رازی و خانه تاریخی رییس التجار در خیابان اسدابادی شمالی این شهرستان در غفلت مسئولین تخریب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه پدر سنتور ایران تخریب شد/ عکس

خانه پدر سنتور ایران تخریب شد/ عکس