مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 ساعت 11:552020-06-03بين الملل

درخواست کارشناسان سازمان ملل برای ایجاد اصلاحات در نهاد امنیتی سودان


کارشناسان سازمان ملل در نخستین سالگرد سرکوب تحصن خونبار مقابل مقر فرماندهی ارتش سودان از دولت این کشور خواستند ضمن مجازات عاملان این حادثه اصلاحات اساسی در نهاد امنیتی سودان ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کارشناسان سازمان ملل در اولین سالگرد سرکوب خونبار تحصن معترضان در خارطوم پایتخت سودان اعلام کردند که بازجویی و تحقق عدالت برای قربانیان این حادثه و حوادث مشابه آن در سودان برای پیشرفت این کشور به سمت دموکراسی ایمن ضروری است.

در سوم ژوئن 2019 افراد مسلحی که یونیفرم نظامی پوشیده بودند تحصن معترضان علیه شورای نظامی را در مقابل مقر فرماندهی کل ارتش در خارطوم سرکوب کردند.

به گفته وزارت بهداشت سودان 66 نفر در این حادثه کشته شدند اما گروه های آزادی و تغییر (قوی إعلان الحریه والتغییر) که این اعتراضات را سازماندهی می کردند آمار کشته ها را 128 نفر اعلام کردند.

آنها می گویند اجساد 40 نفر از رودخانه نیل در خارطوم گرفته شده و توسط نیروهای واکنش سریع وابسته به شورای نظامی به نقاط نامعلومی برده شدند.

در بیانیه امروز چهارشنبه کارشناسان سازمان ملل آمده است: باید عاملان سرکوب تحصن خارطوم مطابق با اقدامات قانون و موازین بین المللی مجازات شوند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست کارشناسان سازمان ملل برای ایجاد اصلاحات در نهاد امنیتی سودان

درخواست کارشناسان سازمان ملل برای ایجاد اصلاحات در نهاد امنیتی سودان