مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 خرداد 1399 ساعت 18:452020-06-03سياسي

نگاهی به سه عنصر مهم در قیام 15 خرداد


15 خرداد 1342 یکی از مهم ترین نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، نقطه عطفی که مبارزه ای دامنه دار را برای سرنگونی رژیم ستمشاهی علنی کرد و این مبارزه را بعد از 15 سال به ثمر نشاند.

- خبرگزاری فارس – حسن شیخ حائری: شهر کریمه اهل بیت (س) بویژه محدوده پل آهنچی و کوچه آبشار در ایام 15 خرداد ماه سال 1342 شاهد یکی از خونین ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود.

این تاریخ حکایت از آن دارد که نخستین و شاید مهم ترین مقطع خونین مبارزه علیه رژیم پهلوی در نیمه خرداد ماه سال 1342 و چند روز پس از آن – که مصادف با ماه محرم الحرام بود - اتفاق افتاده است، یعنی همان روزهایی که مردم شهرها و روستاهای مختلف کشور در پی سخنرانی ناصحانه و در عین حال افشاگرانه حضرت امام در مدرسه فیضیه قم و سپس دستگیری ایشان توسط مأموران رژیم، به خیابان ها آمدند تا اعتراض خود را نشان دادند.

این سخنرانی در حالی عصر سیزدهم خرداد ماه یعنی عصر روز عاشورای آن سال ایراد شد که امام در عباراتی مکرّر مانند آقا! من به شما نصیحت می کنم ، شاه و رژیم پهلوی را مخاطب قرار دادند و از آنان خواستند تا به نصایح روحانیت ترتیب اثر دهند و کشور را از چنگال بیگانه نجات دهند.

بامداد پانزدهم خرداد بود که مأموران رژیم شاه به خانه امام در قم حمله ور شدند و ضمن دستگیری، ایشان را به تهران منتقل کردن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به سه عنصر مهم در قیام 15 خرداد

نگاهی به سه عنصر مهم در قیام 15 خرداد