مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 خرداد 1399 ساعت 02:402020-06-04سياسي

قانون مالیات در ایران/مجازات حبس برای فرار مالیاتی


در ایران نیز مانند دیگر کشورها برای کسانی که از پرداخت مالیات به هر نحوی فرار می کنند مجازات هایی مانند حبس در نظر گرفته است.

- ایسنا/لرستان یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: در ایران نیز مانند دیگر کشورها برای کسانی که از پرداخت مالیات به هر نحوی فرار می کنند مجازات هایی مانند حبس در نظر گرفته است.

مهدی امیری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه فرار مالیاتی معمولاً آسان تر از فعالیت های مجرمانه ناهنجار دیگر در بین شرکت ها و افراد قابل اثبات هستند، اظهار کرد: دولت همچنین می تواند کلاه برداران مالیاتی را به جرم فرار از پرداخت مالیات محکوم و به پرداخت جریمه وادار کند.

وی ادامه داد: پرداخت مالیات بر اساس اصول تعیین شده اداره مالیات و در زمان مشخص در تمامی کشورها جز اصول مهم شهروندی و جهت رفاه عمومی تعبیه شده است.

امیری با اشاره به اینکه به هرگونه تلاش قانونی یا غیرقانونی یک کسب وکار با هدف خودداری از پرداخت مالیات قانونی یا کمتر پرداخت نمودن آن، به هر شیوه که انجام شود، فرار مالیاتی می گویند، افزود: فرار مالیاتی یک اصطلاح رایج در رابطه با کارهایی است که برای عدم پرداخت بدهی مالیاتی در نظر گرفته می شود و به این معنی است که مؤدی کمتر از میزانی که قانونا موظف است پرداخت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون مالیات در ایران/مجازات حبس برای فرار مالیاتی

قانون مالیات در ایران/مجازات حبس برای فرار مالیاتی