مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 خرداد 1399 ساعت 05:502020-06-05اقتصادي

مبارزه با سن پوره در100 هزار هکتار از مزارع زنجان انجام می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: مبارزه با سن پوره در بیش از 100 هزار هکتار از مزارع استان زنجان انجام خواهد شد.

- جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار مهر به مبارزه با آفات ملخ در مزارع شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: تاکنون در بیش از 30 هزار هکتار از مزارع شهرستان مبارزه با ملخ انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه در انجام این عملیات 14 اکیپ با 50 نفر نیرو در حال فعالیت هستند، گفت: طی سال گذشته در بیش از 106 هزار هکتار از اراضی گندم استان مبارزه با آفت سن گندم در زنجان انجام شد.

تاراسی تاکید کرد: از لحاظ تامین تجهیزات و سم مورد نیاز برای سم پاشی مزارع کمبود و مشکلی در استان زنجان وجود ندارد و عملیات آفت زدایی به خوبی انجام می شود.

وی افزود: در سال 45 درصد از محصولات کشاورزی و باغی استان در معرض انواع آفات گیاهی هستند و مبارزه با آفات کشاورزی در سه بخش مبارزه با سن گندم، سن پوره و ملخ می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه از اسفند ماه سال گذشته 40 اکیپ دولتی و خصوصی با 200 نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به مبارزه و کنترل آفات کشاورزی اقدامات لازم را انجام دادند، ابراز کرد: سن گندم آفت بسیار خطرناکی است و امسال در بیش از 30 هزار هکتار از اراضی گندم استان زنجان مبارزه با سن مادر و عملیات سمپاشی ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با سن پوره در100 هزار هکتار از مزارع زنجان انجام می شود

مبارزه با سن پوره در100 هزار هکتار از مزارع زنجان انجام می شود