مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 06:152020-06-06اقتصادي

تولید و کشت نشاء پیاز برای اولین بار در سقز انجام شد


سقز _ برای اولین بار در کشور در بخشی از سطح اراضی کشاورزی شهرستان سقز با حضور فرماندار این شهرستان، نشاء پیاز تولید و کشت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرماندار ویژه سقز صبح امروز شنبه در بازدید از طرح های کشاورزی در شهرستان سقز، با بیان اینکه کشاورزی یکی از ظرفیت های نسبی برای توسعه اقتصادی شهرستان است، حرکت به سمت کشاورزی علمی را امری مهم در رونق و جهش تولید برشمرد.

کریمیان عنوان کرد: شرکت ثمین کشت سقز به عنوان شرکتی علمی متشکل از دانش آموختگان بخش کشاورزی در راستای افزایش عملکرد محصول اقدام های خوبی انجام داده اند.

وی با اشاره به اهمیت حرکت کشاورزان به سمت روش های علمی برای کشت محصول در مزرعه بیان کرد: دولت از این شرکت ها در قالب در اختیار قرار دادن امکانت فنی و تسهیلات حمایت خواهد کرد.

معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز هم توسعه کشت نشایی را یکی از برنامه های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و بیان کرد: کشت نشایی باعث ارتقای معیشت کشاورزان و ارزآوری بیشتر برای آنان خواهد شد.

محمد نافع علایی نیا، بیان کرد: اجرای این شیوه از کشت به دلیل قرار گرفتن در حوضه آبریز دریاچه ارومیه نقش مهمی در کاهش مصرف آب دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید و کشت نشاء پیاز برای اولین بار در سقز انجام شد

تولید و کشت نشاء پیاز برای اولین بار در سقز انجام شد