مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 خرداد 1399 ساعت 07:302020-06-06حوادث

آتش سوزی تپه هگمتانه به بافت تاریخی آسیب نزده است


کارشناس روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش سوزی در تپه باستانی هگمتانه به علت پوشش گیاهی محوطه بوده و به بافت تاریخی آسیب نزده است.

- محمدامین عقیلی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: آتش سوزی در محوطه تپه هگمتانه به علت سطح وسیع پوشش گیاهی در این تپه هر ساله اتفاق می افتد و قطعاً در روزهای آینده هم شاهد آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: آتش سوزی ساعت 13:03 دقیقه روز جمعه 16 خردادماه از سوی میراث فرهنگی همدان اعلام شد و ساعت 13:05 دقیقه اکیپ اعزامی آتش نشانی از ایستگاه مرکزی باباطاهر در محل حاضر شدند و عملیات اطفای حریق تا ساعت 14:07 ادامه داشت.

عقیلی اضافه کرد: این اتفاق در تپه هگمتانه مشکل شایعی است و در سال های گذشته بارها از سوی آتش نشانی تذکر داده شده که تدبیری برای آن اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: از جمله پیشنهادات سازمان آتش نشانی زدن سم آفت کش است که ظاهراً تا حدودی انجام شده اما سطح گسترده پوشش گیاهی در سال هایی که بارندگی مناسب است، به دلایل انسانی یا گرمای هوا منجر به آتش سوزی می شود.

عقیلی درباره این گونه آتش سوزی ها که هر ساله در تپه باستانی هگمتانه اتفاق می افتد، گفت: این آتش سوزی ها اغلب عامل انسانی دارد و یا گرمای هوا و انعکاس آفتاب در شیشه منجر به آن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی تپه هگمتانه به بافت تاریخی آسیب نزده است

آتش سوزی تپه هگمتانه به بافت تاریخی آسیب نزده است