مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 03:452020-06-07پزشكي

احتمال شیوع بیماری دامی لمپی اسکین در فصل گرم در مرکزی


با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم شیوع احتمالی بیماری دامی لمپی اسکین وجود دارد و باید اقدامات پیشگیرانه لازم توسط دامداران در این خصوص صورت پذیرد.

- محسن شانقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: لمپی اسکین از بیماری های مشترک انسان و دام نیست و گوساله ها و گاوهای شیرده بیشترین حساسیت را نسبت به آن دارند.

وی ادامه داد: لمپی اسکین از جمله بیماری های ویروسی واگیردار با ابتلای بالا در گاوها است که موجب کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری و آسیب های پوستی در دام می شود و راه های انتقال این ویروس توسط نیش حشرات به ویژه پشه ها، تماس مستقیم دام آلوده با دام های سالم و جراحات جلدی است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی درباره علائم این بیماری بیان کرد: تب 40 تا 41 درجه سانتی گراد به مدت 6 تا 72 ساعت، آب ریزش از چشم ها، افزایش ترشحات بینی و حلق، تورم غدد لنفاوی، ظهور برجستگی جلدی، عفونت ریه و مشکلات تنفسی، سرفه، التهاب و تورم در پاها، بین 2 دست و عدم تمایل به راه رفتن از جمله علائم بیماری لمپی اسکین است.

شانقی واکسیناسیون دام ها، انجام ضدعفونی های دوره ای توسط دامداران را به منظور جلوگیری از ابتلاء دام ها به لمپی اسکین مهم برشمرد و گفت: خرید دام باید از مناطق فاقد آلودگی و با هماهنگی دامپزشکی استان صورت پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال شیوع بیماری دامی لمپی اسکین در فصل گرم در مرکزی

احتمال شیوع بیماری دامی لمپی اسکین در فصل گرم در مرکزی