مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 06:152020-06-07بين الملل

مدرسه متروکه ای که انبار کودش کرده بودند، کتابخانه شد


مدرسه دینی قدیمی و متروکه روستای پنجشنبه از استان سمرقند که دهه ها تبدیل به انبار کود شده بود، بازسازی و تبدیل به کتابخانه و موزه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یک مدرسه دینی قدیمی و متروکه واقع در روستای پنجشنبه از منطقه کاتا قرغان استان سمرقند بازسازی شد و زین پس به عنوان کتابخانه ای عمومی و موزه محلی فعالیت خواهد کرد.

این خبر خوشایندی برای کتابخوانان این منطقه است.

مطابق اطلاعات کانال تلویزیونی سمرقند تی وی (СТВ)، ایده تبدیل این ساختمان تاریخی به موزه از طرف صاحب نظران و بزرگان محلی پیشنهاد شده بود به گفته کهن سالان این مدرسه تاریخی قدمت 250 ساله دارد و تا زمان استقلال ازبکستان به عنوان یک انبار برای کودهای کشاورزی استفاده می شد.

آقای الهام فیضی یف سرپرست این مدرسه گفت: مطابق اطلاعات موجود، این مدرسه در سال 1170 هجری شمسی به ابتکار محمد امیر نقیب بیک ساخته شده است و تا سال 1307 ه.

ش فعالیت داشت و سپس به صورت متروکه رها شده بود.

ساکنان این منطقه بارها به ادارات دولت مراجعه کردند تا این مدرسه باز سازی کنند، ولی به نتیجه ای نرسیدند و خوشبختانه در سال گذشته موفق به جلب نظر مسئولان شدند.

اکنون کتابخوانان می توانند در حجره های این مدرسه در فضای معماری تاریخی، گذشته این سرزمین را تجربه کنند و با مجموعه آثار موزه ایی منطقه هم آشنا شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدرسه متروکه ای که انبار کودش کرده بودند، کتابخانه شد

مدرسه متروکه ای که انبار کودش کرده بودند، کتابخانه شد