مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 09:052020-06-07اقتصادي

شریان های نفتی با محصول نانویی باز می مانند / رفع مشکلات صنعت نفت با فناوری نانو


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، آسفالتین از جمله برش های سنگین نفت خام است که تشکیل و ته نشست آن در چاه های نفت باعث کاهش قطر لوله مغزی و یا انسداد مسیر جریان می شود و این پدیده صدمات جبران ناپذیری به عملکرد چاه و مخزن وارد می آورد و کاهش میزان برداشت .

- یکی از مشکلات رایج در صنعت نفت، ته نشینی مواد آلی سنگین مانند آسفالتین روی سنگ مخزن، درون چاه های تولید، لوله های انتقال و مخازن ذخیره است که یکی از شرکت های فعال حوزه نانو آن را رفع می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، آسفالتین از جمله برش های سنگین نفت خام است که تشکیل و ته نشست آن در چاه های نفت باعث کاهش قطر لوله مغزی و یا انسداد مسیر جریان می شود و این پدیده صدمات جبران ناپذیری به عملکرد چاه و مخزن وارد می آورد و کاهش میزان برداشت نفت از میادین را به دنبال دارد.

شرکت دانش بنیان بهره افزایان زاگرس شیمی توانسته با ثبت و تولید افزودنی بازدارنده رسوب آسفالتین اقدامی مؤثر در رفع این چالش انجام دهد.

این افزودنی نانوساختار با دوز کمتر از ppm 100 در ستون چاه های نفت تزریق می شود و از تشکیل و ته نشست آسفالتین در ستون چاه و تأسیسات سطحی ممانعت می کند.

این محصول از اجزا نانوساختار در مخلوطی از ترکیبات فعال سطحی ساخته شده و فرایند ساخت آن شامل سه مرحله تولید اجزا نانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شریان های نفتی با محصول نانویی باز می مانند / رفع مشکلات صنعت نفت با فناوری نانو

شریان های نفتی با محصول نانویی باز می مانند / رفع مشکلات صنعت نفت با فناوری نانو