مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 09:152020-06-07سياسي

سروش محلاتی: آیت الله امینی در آزمون قدرت سرافراز شد


یک پژوهشگر مسائل دینی با طرح این پرسش که کسی می تواند با وجود حضور در قدرت، از آفتهای آن مصون بماند؟ گفت: آیت الله امینی شخصیتی بود که با وجود حضور در قدرت، - یک پژوهشگر مسائل دینی با طرح این پرسش که کسی می تواند با وجود حضور در قدرت، از آفتهای آن مصون بماند؟ گفت: آیت الله امینی شخصیتی بود که با وجود حضور در قدرت، توانست از این خطرات خود را مصون نگه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سروش محلاتی در نشست نکوداشت آیت الله امینی که ازسوی انجمن اندیشه و قلم برگزار شد، با طرح این سوال که خطرات قدرت برای انسان چیست؟ گفت: لایه نخست و آشکار آن این است که فردی سالم پس از رسیدن به قدرت، فاسد و ظالم شود، این برای رجال دینی کمتر پیش می آید.

لایه دوم این است که قدرت در شخص اصلی اثری نگذارد و او را فاسد نکند، اما اطرافیان و نزدیکان آن شخص از قدرت سوء استفاده می کنند.

لایه سوم این است که فرد به دلیل مصالح حکومت، ارتباط و زندگیش از مردمی بودن خارج شود؛ اما لایه چهارم که عمیقتر است، تاثیر قدرت بر اندیشه و فکر و نگاه فرد است که تحت تاثیر قدرت تغییر کند.

وی ادامه داد: هرکس آیت الله امینی را می شناخت می دانست که ایشان از آسیب های قدرت مصون خود را نگه داشته اند، خانه ای که ایشان در آن سکونت داشت همانطور بود که قبل از انقلاب با ساده زیستی زند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سروش محلاتی: آیت الله امینی در آزمون قدرت سرافراز شد

سروش محلاتی: آیت الله امینی در آزمون قدرت سرافراز شد