مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 10:002020-06-07سياسي

اولین مجلس شهادت حضرت حمزه (ع) در تهران کی پا گرفت؟


حسن رشیدی از پیرغلامان امام حسین (ع) گفت: اولین مراسم عزاداری برای شهادت حضرت حمزه عموی پیامبر(ص) در سال 1348 در تهران برگزار شد.

- حسن رشیدی، مداح پیشکسوت و پیرغلام اهل بیت (ع) در گفت وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به آغاز عزاداری های هیأت های مذهبی برای شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: اولین مراسم عزاداری برای شهادت حضرت حمزه عمومی پیامبر (ص) در سال 1348 برگزار شد و در آن مراسم، نوحه هایی همچون حمزه عموی خاتم مرسلین/ کشته فتنه و پیکار کین/ پهلوی پاک او دریدند خوانده می شد و با توجه به تقارن این مناسبت با سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) که البته من براساس اسناد ایشان نیز شهید شد، زیرا او را زنده به گور کردند، می خوانیدم: عزا عزای سیدالکریم است/ شیعه از این غصه دو نیم است ، کشتند فخر یمنی را/ عبدالعظیم حسنی را وی گفت: در این مراسم مداحانی چون جواد ملاحیدر و دیگران می خواندند و تلاش می شد از مدح خوانی حضرت حمزه (ع) خارج نشوند.

در آن ایام شور می خواندیم؛ با این مضمون که کشته شده سرور ما/ عموی پیغمبر ما و جمعیتی بالغ بر 600 نفر یک ربع سینه زنی می کردند.

رشیدی تصریح کرد: در آن زمان زمینه ای با مضمون کشته شد حمزه عم پیغمبر می خواندند و امروز نیز زمینه خوانی کار دشواری است و شاید بتوان گفت تنها علی انسانی می ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین مجلس شهادت حضرت حمزه (ع) در تهران کی پا گرفت؟

اولین مجلس شهادت حضرت حمزه (ع) در تهران کی پا گرفت؟