مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 10:302020-06-07اقتصادي

قاچاق پوشاک از مناطق آزاد؛ شایعه یا واقعیت؟


در حالی که دست اندرکاران تولید پوشاک معتقدند حدود 90 درصد قاچاق پوشاک از مناطق آزاد صورت می گیرد، شورای عالی مناطق آزاد به کلی این موضوع را رد می کند.

- در حالی که دست اندرکاران تولید پوشاک معتقدند حدود 90 درصد قاچاق پوشاک از مناطق آزاد صورت می گیرد، شورای عالی مناطق آزاد به کلی این موضوع را رد می کند.

به نظر می رسد در حال حاضر مساله اصلی بر سر توسعه این مناطق است؛ یعنی علاوه بر اینکه بین مناطق آزاد و تولیدکنندگان پوشاک بر سر میزان واردات پوشاک از این مناطق اتفاق نظر وجود ندارد، مشکل دیگر نبود نظارت بر خروج کالا از این مناطق و استفاده از کالاهای وارداتی به این مناطق در سرزمین اصلی است که احتمال می رود با توسعه مناطق آزاد این مشکلات تشدید شود؛ چراکه نظارت بر عبور و مرور کالا و خودروها سخت تر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به طور کلی پوشاک و پارچه از جمله کالاهای قاچاق پذیر است و قاچاق پوشاک سال ها است که تولیدکنندگان این صنعت را در مضیقه قرار داده و اتحادیه های صنفی این بخش معتقدند احتمالا حدود 90 درصد قاچاق پوشاک در مناطق آزاد انجام می شود.

به همین دلیل اخیرا گروهی از تشکل های صنفی این بخش در نامه ای به اعضای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار جلوگیری از گسترش و توسعه مناطق آزاد شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق پوشاک از مناطق آزاد؛ شایعه یا واقعیت؟

قاچاق پوشاک از مناطق آزاد؛ شایعه یا واقعیت؟