مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 11:102020-06-07اجتماعي

ایجاد منطقه حفاظت شده قلات وتنگ سرخ / ارزیابی انتقال آب به پریشان


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از ایجاد منطقه حفاظت شده قلات و تنگ سرخ خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمید ظهرابی ظهر یکشنبه به مناسبت هفته حفاظت از محیط زیستی در گفتگو با خبرنگاران، گفت: در غرب شیراز در حال ایجاد منطقه حفاظت شده قلات و تنگ سرخ هستیم و حفاظت از این منطقه می تواند میزان روان آب های تولیدی، شیراز را از ایجاد سد تنگ سرخ بی نیاز کند.

وی با اعلام اینکه محیط زیست فارس در صدد گرفتن مجوز ایجاد این منطقه حفاظت شده است در ابتدای این نشست شعار امسال در بعد جهانی را زمانی برای تنوع زیستی عنوان کرد و گفت: با توجه نامگذاری امسال بعنوان جهش تولید، موضوع جهش تولید و حفظ محیط زیست به عنوان توسعه پایدار تعیین شده است.

ظهرابی تاکید کرد: حفظ محیط زیست امروزه بخشی از توسعه است، بنابر این یکی از مؤلفه های دستیابی به توسعه پایدار مسائل حفاظت از محیط زیست است.

وی درباره احیا تالاب ها و دریاچه های استان فارس و فرایند پایدار دریاچه بختگان، گفت: یکی از جنبه های بارز تنوع زیستی تالاب ها هستند، بنابر این ما هنوز فاصله زیادی با زمانی داریم که حقابه ها فارغ از چانه زنی و مستمر و روتین تأمین شود.

مدیرکل محیط زیست فارس اضافه کرد: برای احیا تالاب ها و دریاچه های استان، چند فعالیت انجام می دهیم؛ اول تدوین برنامه مدون زیست بوم برای هر تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد منطقه حفاظت شده قلات وتنگ سرخ / ارزیابی انتقال آب به پریشان

ایجاد منطقه حفاظت شده قلات وتنگ سرخ / ارزیابی انتقال آب به پریشان