مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 15:302020-06-07اقتصادي

پویایی و رشد صنعت زیتون استان زنجان در گرو توسعه صنایع تبدیلی است


پویایی و رشد صنعت زیتون استان در گرو توسعه صنایع تبدیلی، یارانه های حمایتی و توسعه باغات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان علی یگانه فرد امروز در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه ایران با تولید 57 هزار تن زیتون رتبه نهم تولید زیتون و رتبه سی و پنجم تولید روغن زیتون در جهان را در اختیار دارد، اظهار کرد: برای صادرات و همچنین توسعه تولید این محصول در کشور جای کار و ظرفیت بالایی وجود دارد.

 وی با اشاره به وجود روغن زیتون در کیفیت های متفاوت و با بیان اینکه قیمت های ایران از قمیت های جهانی پایین تر است، ابراز کرد: 95 درصد تجارت در حوزه زیتون مربوط به روغن زیتون است و این در حالی است که ما حدود 3 درصد صادرات زیتون داریم که می تواند با تقویت شرکت های صادراتی در این زمینه توسعه پیدا کند.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به این که زنجان با تولید حدود 45 هزار تن در سطح زیر کشت بیش از 20 هزار هکتار باغات زیتون رتبه نخست کشور را داراست و انتظار است گمرگ استان به عنوان گمرک تخصصی زیتون پیش بینی شود .

یگانه فرد ادامه داد: می توان با عضویت در اتاق SPAX تونس که پیش از این قزوین و مازندران به عضویت آن درآمده اند و همچنین اتاق های مرتبط با زیتون تسالا نوکی یونان و والنسیا اسپانیا و همچنین ثبت جهانی در فائو در  زمینه برندینگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویایی و رشد صنعت زیتون استان زنجان در گرو توسعه صنایع تبدیلی است

پویایی و رشد صنعت زیتون استان زنجان در گرو توسعه صنایع تبدیلی است