مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 04:502020-06-08اقتصادي

کردستان رتبه اول تولید طلای سرخ در کشور


سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: کردستان با تولید بیش از 50 هزار تن توت فرنگی در سال، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

- سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان: کردستان رتبه اول تولید طلای سرخ در کشور ایسنا/کردستان سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: کردستان با تولید بیش از 50 هزار تن توت فرنگی در سال، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

احمدی امروز(19خرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: 80 درصد از توت فرنگی کشور در کردستان تولید می شود و در تمام کشور توت فرنگی را با نام کردستان می شناسند.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال 50 هزار تن توت فرنگی از 3 هزار و 400 هکتار از اراضی استان کردستان برداشت شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: عمده توت فرنگی کردستان مربوط به شهرستان سنندج با 63 درصد سطح زیرکشت و 55 درصد از کل تولید استان است و شهرستان های کامیاران، مریوان و سروآباد هم به ترتیب در جایگاه های بعدی تولید این محصول قرار دارند.

احمدی ذکر کرد: درحال حاضر 13 هزار خانوار با 17 هزار نفر بهره بردار در زمینه تولید طلای سرخ در این استان فعالیت می کنند و به صورت خانوادگی با تولید این محصول برای خود و دیگران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردستان رتبه اول تولید طلای سرخ در کشور

کردستان رتبه اول تولید طلای سرخ در کشور