مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 06:552020-06-08سياسي

در اسلام نه دینداری اجباری داریم، نه ازدواج اجباری


عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نمی شود که کسی را از حقوق اجتماعی و مدنی محروم کرد؛ به خاطر این که ازدواج نکرده است.

- انتقاد شدید عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم از یک پیشنهاد جنجالی در اسلام نه دینداری اجباری داریم، نه ازدواج اجباری عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نمی شود که کسی را از حقوق اجتماعی و مدنی محروم کرد؛ به خاطر این که ازدواج نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برنا نوشت: حجت الاسلام محمد ادریسی، سردبیر نشریه سراج، در یادداشتی با عنوان پیشنهاد قوانین جدید برای تسریع ازدواج به مجلس و دولت موضوعاتی را مطرح کرد که با واکنش های فراوانی روبه رو شد.

از جمله این پیشنهادها تخصیص مالیاتی یک چهارم دارایی افرادی است که تا سن 28 سالگی ازدواج نکرده اند یا انفصال از شغل های دولتی برای این دست از افراد.

محمدتقی فاضل میبدی در این باره به برنا گفت: این پیشنهاد خلاف شرع و خلاف قانون است و هر کس که این پیشنهاد را داده در واقع خلاف قانون و شرع عمل کرده است.

در اسلام هیچ چیز اجباری نداریم؛ از دینداری گرفته تا مقوله ازدواج که یک مسئله اختیاری است.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه با اشاره به ریشه یابی این مقوله اظهار کرد: مسئله ازدواج اگر در جامعه ای صورت نمی گیرد باید دید دلیلش چیست نه این که افراد را اجبار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در اسلام نه دینداری اجباری داریم، نه ازدواج اجباری

در اسلام نه دینداری اجباری داریم، نه ازدواج اجباری