مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 08:002020-06-08سياسي

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان؛ عدم اعلام کودک آزاری جرم است


مدیرکل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی با اشاره به تایید لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان از سوی شورای نگهبان گفت: هرگونه کوتاهی در اعلام کودک آزاری براساس لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان جرم است، - به عنوان مثال اگر فردی از کودک آزاری در همسایگی خود یا حتی در فضای مجازی مطلع شود و به مراجعی مانند بهزیستی و پلیس فتا اطلاع ندهد، جریمه می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، محمود علیگو افزود: دقت نگارش لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به شدت در تعیین مجازات مرتکبان کودک آزاری به بهزیستی و ساختارهای قضایی کمک می کند تا به راحتی خاطیان را مورد پیگیری قرار دهند.

وی ادامه داد: همچنین این لایحه موجب می شود تا عده ای که متاسفانه مرتکب رفتارهای کودک آزاری می شوند، راحت تر بتوان عواقب کارشان را به اطلاع آنها رساند و عواقب و جرایم، قبل از وقوع جرم اطلاع رسانی می شود.

مدیرکل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی افزود: به طور مثال اکنون دزد می داند که در صورت ارتکاب دزدی این امکان وجود دارد که دستش قطع شود؛ اگر کودک آزاران نیز بدانند که در صورت ارتکاب به کودک آزاری، چه عواقبی منتظر آنها است، در پیشگیری از جرم بسیار موثر خواهد بود.

علیگو با بیان اینکه یکی از ویژگی های لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، روح پیشگیرانه آن از وقوع جرم است، افزود: یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان؛ عدم اعلام کودک آزاری جرم است

لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان؛ عدم اعلام کودک آزاری جرم است