مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 09:102020-06-08بين الملل

تحرکات دیپلماتیک مصر و امارات برای توقف پیشروی نیروهای دولت وفاق لیبی


منابع آگاه از تماس های متوالی مصر و امارات با آمریکا و طرف های اروپایی برای توقف پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی و آغاز فوری مذاکرات سیاسی خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه دیپلمات غربی در قاهره اعلام کردند که مصر و امارات در حال تماس با طرف های اروپایی وآمریکایی تاثیرگذار در پرونده لیبی هستند تا دولت وفاق ملی و ترکیه را به توقف پیشروی نیروهای این دولت و اکتفا به دستاوردهایی که تا به امروز کسب کرده اند، وادار سازند و گفت وگوهای سیاسی را فورا آغاز کنند.

به نوشته العربی الجدید ، قاهره به این نیروها پیشنهاد داده تا شهر سرت را بدون درگیری و با هماهنگی ژنرال حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی در مقابل توقف عملیات های نظامی تسلیم کنند.

به گفته این منابع، این پیشنهاد مصر از سوی دولت وفاق ملی لیبی رد شده و خواستار استرداد سرت و پایگاه الجفره و منطقه الهلال النفتی است.

این منابع تاکید کردند که قاهره با واکنش تکان دهنده ای از سوی آمریکا و طرف های غربی درباره زمان توقف درگیری ها در لیبی که برای ساعت 18 عصر امروز  برنامه ریزی شده بود، مواجه شد و این طرف ها اعلام کردند که ملزم کردن دولت وفاق ملی لیبی به این آتش بس در این زمان دشوار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحرکات دیپلماتیک مصر و امارات برای توقف پیشروی نیروهای دولت وفاق لیبی

تحرکات دیپلماتیک مصر و امارات برای توقف پیشروی نیروهای دولت وفاق لیبی