مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 خرداد 1399 ساعت 13:002020-06-08اقتصادي

چقدر «پان پراگ» را می شناسید؟


این ماده مخدر که با بسته بندی زیبا و در قالب آدامس و پاستیل عرضه می شود، اعتیاد آور و بسیار خطرناک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس؛ نصرت انگیز روانشناس و درمانگر اعتیاد درباره این ماده مخدر گفت: پان پراگ یک ماده مخدر صنعتی است که در بسته بندی های زیبا و شیک آلومینیومی و یا بسته های کوچک مانند سماق و نمک های رستورانی به شکل آدامس، پودر و خوشبوکننده های دهان و پاستیل در چند طعم مختلف از جمله نعنایی، پرتقالی و میوه ای عرضه می شود.

او ادامه داد: این ماده مخدر با اسم های دیگری، چون پان پراگ، بی تی، پان عربی، چاآیا در بسته های گول زننده با عکس هایی از هنرپیشه های هندی و پاکستانی وارد شده است که قیمت ارزان و بسته بندی متنوع آن موجب گسترش مصرف این مخدر ناشناخته در بین دانش آموزان، نوجوانان و جوانان شده است.

این روانشناس در مورد ترکیبات پان پراگ گفت:مواد اولیه این مخدر خطرناک، تنباکو، آهک، خاکستر، ادویه های معطر است که بسیار اعتیاد آور و به دلیل استفاده از ساخارین در آن سرطان زا است و دلیلی که مصرف کنندگان را به سمت خود می کشد، احساس گرمی، سرخوشی موقت، سبکی سر، گیجی و شادی کاذبی است که منتقل می کند.

او درادامه درباره عوارض این مخدر گفت: پان پراگ که مخدری بی سر و صدا و کمتر شناخته شده است، عوارض زیادی از جمله وابستگی و اعتیاد روحی و روانی، وا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چقدر «پان پراگ» را می شناسید؟

چقدر «پان پراگ» را می شناسید؟