مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 04:552020-06-09اقتصادي

دستبافت ها و خاتم، نگین صنایع دستی فارس


کارشناس مسئول حوزه ی توسعه و ترویج صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی فارس اعتقاد دارد که دستبافت های داری و خاتم، نگین صنایع دستی این استان به شمار می روند.

- مجید سلیمی 20 خرداد و به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، به ایسنا گفت: با توجه به تاریخچه ی استان فارس در صنایع دستی به ویژه در دستبافت های داری مانند فرش، گلیم، گبه و.

می توان امید به توسعه بیشتر این هنر دستی در استان داشت.

نزدیک به 200 هزار بافنده ی حرفه ای در سطح استان وجود ندارد که در حقیقت یکی از سرمایه های ارزشمند انسانی استان هستند و باید از وجود آنان استفاده کرد.

او خاطرنشان کرد: علاوه بر هنر دستبافت های داری، خاتم کاری شیراز نیز داری پیشینه ی تاریخی و اعتبار است؛ خاتم کاری شیرازی، بین هفت تا هشت دهه ی طلایی خود را طی کرده و گذشته ی آن در فارس به قرنها پیش باز می گردد؛ هنر خاتم کاری شیرازی از دیگر صنایع دستی فارس است که ظرفیت های توسعه ی بیشتر در آن وجود دارد.

سلیمی با اشاره به اینکه سال گذشته شورای جهانی صنایع دستی، از زیر مجموعه های یونسکو، شیراز به عنوان سومین شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شد، گفت: انتخاب شیراز به عنوان سومین شهر صنایع دستی، بعد از حضور ارزیابان و بررسی های دقیق محقق شد، البته پیشتر اصفهان نیز این عنوان را دریافت کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستبافت ها و خاتم، نگین صنایع دستی فارس

دستبافت ها و خاتم، نگین صنایع دستی فارس