مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 07:002020-06-09پزشكي

4641 پرونده مزمن الکترونیکی بیماران دیابتی تشکیل شد


رییس دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تأمین اجتماعی کردستان گفت: چهار هزار و 641 پرونده مزمن الکترونیکی بیماران دیابتی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان تشکیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فردین مرادی ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیابت یا همان بیماری قند که متأسفانه بسیاری را به خود مبتلا کرده است یک نوع اختلال متابولیک و سوخت و سازی در بدن است که به واسطه آن توانایی تولید انسولین در بدن از بین می رود یا برعکس مقاومت در برابر انسولین در بدن ایجاد می شود در نتیجه انسولین تولیدی نمی تواند عملکرد نرمال خود را انجام دهد.

وی با اشاره به توضیحات فوق در خصوص دیابت به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های مبتلا به مردم و همچنین یکی از دلایل اصلی مراجعه به مراکز درمانی، افزود: علامت شاخص دیابت میزان قند خون بالای 120 میلی گرم در دسی لیتر در حالت ناشتا است و از دیگر نشانه های آن پرخوری و پرنوشی است.

رییس دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تأمین اجتماعی کردستان ادامه داد: در دیابت، سرعت و توانایی بدن در استفاده و سوخت و ساز کامل گلوکز کاهش می یابد به همین دلیل میزان قند خون افزایش یافته که به آن هایپرگلیسمی می گویند.

مرادی یادآور شد: اگر افزایش قند در دراز مدت در بدن وجود داشته باشد عوارض میکروواسکولار دیابت یا تخریب رگ های بسیار ریز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4641 پرونده مزمن الکترونیکی بیماران دیابتی تشکیل شد

4641 پرونده مزمن الکترونیکی بیماران دیابتی تشکیل شد