مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 08:302020-06-09اقتصادي

اشتغالزایی 72 هزار نفری حوزه فرش دستباف آذربایجان غربی


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی یکی از استان های دارای ظرفیت خوب در حوزه فرش دستباف است و72 هزار نفر در این زمینه مشغول به کار هستند.

- غلامرضا بابایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی یکی از استان های دارای ظرفیت خوب در حوزه فرش دستباف است که 2 برند ملی و جهانی ثبت شده دارد.

وی با بیان اینکه در این زمینه بیش از 72 هزار نفر مشغول به کار هستند، تصریح کرد: همچنین زمینه توسعه آن در استان برای ایجاد اشتغال بیشتر و کارآفرینی فراهم می کند.

بابایی گفت: آذربایجان غربی یکی از استان های دارای ظرفیت خوب در حوزه فرش دستباف است و سالانه در استان آذربایجان غربی بیش از 280 هزار متر مربع فرش دستباف توسط بافندگان استان تولید و روانه بازار های داخلی و خارجی می شود، سازمان در صدد توسعه تولید و صادرات فرش دستباف بخصوص برند های ثبت شده استان از طریق برگزاری دوره های آموزشی و ایجاد نمایشگاه های عرضه مستقیم است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های خوب استان در حوزه آموزش و حرفه آموزی در زمینه قالی بافی، برای ایجاد اشتغال زندانیان و خانواده های آنان در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی هم در حین گذراندن محکومیت و هم بعد از آزادی می توان از این فرصت استفاده بهینه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغالزایی 72 هزار نفری حوزه فرش دستباف آذربایجان غربی

اشتغالزایی 72 هزار نفری حوزه فرش دستباف آذربایجان غربی