مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 11:252020-06-09سياسي

ابراهیمی ترکمان: فرهنگ مؤثرترین عنصر همگرایی بین ملت هاست


رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با سرور بختی، رییس جدید مؤسسه اکو، با تأکید بر اینکه فعالیت در منطقه اکو از اولویت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سرور بختی، رییس جدید مؤسسه فرهنگی اکو پیش از ظهر امروز با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابوذر ابراهیمی ترکمان ، رییس این سازمان دیدار و گفت وگو کرد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن خوشامدگویی، به سروده مشهور و دل انگیز مهمان محبت اف بختی که گویای عشق وی به ایران است، اشاره کرد و گفت: پدر شما شعری زیبا در وصف ایران سرودند که برای شما تحقق یافت؛ از ازل تا به ابد قسمت من ایران است/ که نشانش پرِ سیمرغ و دل شیران است .

وی مؤثرترین عنصر همگرایی بین ملت ها را عامل فرهنگی دانست و گفت: دیپلماسی فرهنگی به کشورها اجازه این را می دهد که به طور مستقیم با مردمان سرزمین های خارجی، رابطه پایدار معنوی برقرار کرده و از آن در جهت اهداف سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی بهره برداری کرد.

این دیپلماسی به ویژه میان ملت هایی که از فرهنگ و تمدن مشترک برخوردارند، کاربردی تر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: فرهنگ، انسان را به صلح، دوستی و نیکی دعوت می کند، بنابراین یک مؤسسه فرهنگی باید کاملا به این حوزه شناخت داشته باشد و نقشه راهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراهیمی ترکمان: فرهنگ مؤثرترین عنصر همگرایی بین ملت هاست

ابراهیمی ترکمان: فرهنگ مؤثرترین عنصر همگرایی بین ملت هاست