مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 خرداد 1399 ساعت 12:302020-06-09سياسي

نقش فرهنگ و ادبیات در مبارزه با کرونا


رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ارتباط با بیماری کرونا اظهار کرد: آنچه به ابعاد انسانی، اجتماعی، فرهنگی و تمدّنی مربوط می شود اینکه، - باید اذعان کرد حضور کارساز در این میدان در هیچ نقطه ای از جهان به تنهایی کار دولت ها و حکومت ها نیست و مردم خود باید میدان دار باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسینعلی قبادی در مراسم اختتامیه همایش مجازی چهار روزه ابعاد انسانی- اجتماعی مسئله کرونا در ایران، سخنان خود را با موضوع بیم ها و امیدها در فضای کرونا مطرح کرد.

وی گفت: با شیوع گسترده و سراسری ویروس کرونا، این روزها جامعه ی بشری با وضعیتی روبروست که به نظر می رسد در تاریخ جهان، نظیر آن، دیده نشده و آدمی در حوزه پیش گیری از صدمات و تبعات آن نیز تاکنون چنین عزمی مشترک را تجربه نکرده است.

تصمیم همگانی بشر در برابر این پدیده با دیگر حوادث طبیعی یا زیست محیطی کاملاً متفاوت به نظر می رسد؛ حتی با حوادث هولناک بشرساخته ای مانند رخداد مهیب و اهریمنی بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی (که البته هنوز انسان ها در حیرت ازآن جنایت هولناک به سر می برند).

رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ادامه داد: در دیگر رخدادهای طبیعی، زمان و مکان مشخص است و در هیروشیما و ویتنام بمب انداز و تیرافکن معلوم، ملموس و معین بود؛ اما این بار موجود موذی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش فرهنگ و ادبیات در مبارزه با کرونا

نقش فرهنگ و ادبیات در مبارزه با کرونا