مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 02:202020-06-09دانش

ساخت یک ربات شیمیدان کاملا خودکار توسط دانشمند ایرانی


میلاد ابوالحسنی، با ترکیب هوش مصنوعی و رباتیک موفق شد یک رباط شیمی دان ابداع کند که می تواند با انجام سریع واکنش های شیمیایی به مواد مطلوب تجاری دست یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، محققان دانشگاه ایالتی نورث کارولینا و دانشگاه بوفالو یک فناوری به نام "شیمی دان مصنوعی" را ابداع کرده اند که هوش مصنوعی(AI) و رباتیک را برای انجام واکنش های شیمیایی به منظور تسریع در تحقیق و توسعه مواد جدید مطلوب تجاری ادغام کرده است.

دانشمندان این فناوری را یک فناوری توسعه مواد کاملاً خودکار توصیف می کنند که به محققان کمک می کند تا سریع تر از هر روش دیگری که در حال حاضر استفاده می شود، مواد پردازش محلول ایده آل را پیدا کنند.

محققانی که این "شیمی دان مصنوعی" را ساخته اند، از طریق آزمایش های اثبات مفهوم نشان دادند که دستگاه آنها می تواند بهترین نقاط کوانتومی ممکن را که نانوکریستال های نیمه هادی کلوییدی هستند که معمولاً در نمایشگرهای LED استفاده می شوند، برای هر رنگ در 15 دقیقه یا کمتر شناسایی و تولید کند.

محققان می گویند دامنه کار این ربات می تواند فراتر از نقاط کوانتومی باشد.

"میلاد ابوالحسنی" نویسنده این مطالعه و استادیار مهندسی شیمی و بیومولکولار در دانشگاه نورث کارولینا در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد: این شیمی دان مصنوعی یک سیستم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت یک ربات شیمیدان کاملا خودکار توسط دانشمند ایرانی

ساخت یک ربات شیمیدان کاملا خودکار توسط دانشمند ایرانی