مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 03:252020-06-10اقتصادي

رشته های صنایع دستی استاندارد می شود/اعلام شماره تلفن مشاوره به هنرمندان


مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی از انجام برنامه ریزی جهت استاندارد شدن اکثر رشته های صنایع دستی کشور خبر داد.

- فرهاد فلاح، مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره لزوم استاندارسازی صنایع دستی اظهارداشت:در حال حاضر 167 رشته صنایع دستی از 295 رشته به تصویب سازمان ملی استاندارد رسیده و سه استاندارد ویژگی ها، آیین کار و روش آزمون برای رشته ها درنظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: به دنبال اجباری کردن استاندارد برای بعضی از رشته های صنایع دستی هستیم و ان شاالله بزودی این موضوع محقق می شود.

وی گفت: محصولاتی که بازار صادراتی دارند در گام نخست تقاضای استاندارد اجباری خواهد بود.

همچنین برخی از رشته های صنایع دستی همچون شیشه، قلم زنی مس، و فیروزه کوبی در حال حاضر موضوع استاندارد برای آنها مطرح است.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در مورد مشاوره فنی و اقتصادی به تولیدکنندگان صنایع دستی گفت: این موضوع از طریق تلفنی و حضوری امکانپذیر است و روزانه حداقل 20 مورد تماس تلفنی مربوط به مشاوره از استان های مختلف داریم و کارشناسان حمایت های لازم را در این زمینه انجام می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشته های صنایع دستی استاندارد می شود/اعلام شماره تلفن مشاوره به هنرمندان

رشته های صنایع دستی استاندارد می شود/اعلام شماره تلفن مشاوره به هنرمندان