مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 06:302020-06-10اجتماعي

سفری خوشمزه به قطب تولید پنیر


اینجا همان روستایی است که به قطب تولید پنیر معروف شده است، روستایی که برای رسیدن به آن باید مسافت 36 کیلومتری از تبریز را طی کنید.

بعد از گذر از جاده ی کوهستانی و سرسبز به روستای خوش آب و هوای لیقوان می رسید، - کنارجاده ی آسفالت باریک، دره ای سرسبز با رودخانه ی خروشان زیبایی این راه را چندین برابر کرده است.

اینجا حتی وسط خرداد ماه، خبری از گرمای سوزان در این منطقه نیست، به دلیل واقع شدن روستای پلکانی لیقوان در دامنه ی کوهستان سهند، آب و هوایی معتدل و مطبوع بی نظیری در آن حاکم شده است.

مغازه های لبنیاتی زیادی در این روستا که مقابل هرکدام دبه های بزرگ شیر گذاشته شده، به چشم می خورد، در اکثر کوچه های آن پارچه های بزرگ سفید رنگی روی طناب پهن شده است.

لیقوانی ها برای فروش شیرهای خود جلوی درب مغازه ها تجمع کرده و برخی نیز با وانت بار، قاطر و اسب برای کارگاه های تولید پنیر شیر می برند.

تولید پنیر سنتی در این دیار بخشی از هویت و مهم ترین منبع درآمد و شغل اصلی مردمان زحمت کش این روستاست، پنیر لیقوان از شیر حیوانات پرورش یافته در دامنه سهند تولید می شود، این نوع پنیر از لحاظ مرغوبیت، کیفیت، عطر و طعم خوش برای مردم، بسیار مطلوب است، روستاییان لیقوان معتقدند استفاده از شیر مخصوص غنی از پروتیین در تهیه ی پنیر، کیفیت و ارزش غذایی آن را زیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفری خوشمزه به قطب تولید پنیر

سفری خوشمزه به قطب تولید پنیر