مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 07:202020-06-10بين الملل

زندانیان آزاد شده طالبان در فکر بازگشت به میادین جنگ


مقامات افغان هزاران تن از زندانیان طالبان را آزاد کردند؛ اقدامی که یک قمار خطرناک برای تضمین آغاز مذاکرات این گره شبه نظامی با کابل محسوب می شود.

- "مقامات افغان هزاران تن از زندانیان طالبان را آزاد کردند؛ اقدامی که یک قمار خطرناک برای تضمین آغاز مذاکرات این گره شبه نظامی با کابل محسوب می شود.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با اینکه بسیاری از شبه نظامیان طالبان که به تازگی آزاد شده اند می گویند برای از سرگیری جنگ مقدس شان آماده هستند، نگرانی های امنیتی افزایش یافته است.

محمد داود که ماه گذشته از زندان بگرام واقع در شمال کابل آزاد شده، گفت: اگر آمریکایی ها از افغانستان خارج نشوند، ما به مبارزات خودمان ادامه خواهیم داد چرا که آنها در عملیاتشان جان بسیاری از افغان ها را گرفته اند.

وی افزود: ما دیگر نیروهای خارجی را در کشورمان نمی خواهیم.

پس از آنکه شبه نظامیان طالبان یک آتش بس سه روزه به مناسبت عید فطر اعلام کردند، مقامات افغان به نشانه حسن نیت آزادی برنامه ریزی شده 5000 زندانی طالبان از جمله داود را تسریع کردند.

یکی از مقامات امنیتی افغان گفت: این زندانیان آزاد شده طالبان شامل اعضایی که به عنوان عامل انتحاری، سازندگان جلیقه های انفجاری، آدم ربا و حتی نیروهای خارجی آموزش دیده اند، هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندانیان آزاد شده طالبان در فکر بازگشت به میادین جنگ

زندانیان آزاد شده طالبان در فکر بازگشت به میادین جنگ