مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 10:202020-06-10بين الملل

معترضان آمریکایی مجسمه کریستف کلمب را سرنگون کردند


معترضان مجسمه کلمب را سرنگون کرده آتش زدند و آن را در دریاچه انداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از روسیا الیوم، گروهی از معترضان آمریکایی در شهر ریچموند در ایالت ویرجینا ی آمریکا شب گذشته مجسمه کریستف کلمب کاشف مشهور اسپانیایی را سرنگون کرده و به آب انداختند.

فعالان و وبسایت های خبری آمریکایی فیلم هایی از گروهی از معترضان پخش کردند که در حال سرنگونی مجسمه کلمب در پارک بایرد پارک و آتش زدن آن و پس از آن پرتاب کردنش در دریاچه هستند.

این اتفاق در پی تظاهرات گسترده و خشونت بار در سراسر ایالات متحده آمریکا در اعتراض به نژادپرستی و خشونت های پلیس در پی قتل جورج فلوید جوان سیاه پوست آمریکایی به دست یک پلیس سفید پوست در جریان بازداشت اش در شهر میناپولیس در اواخر ماه آوریل رخ داد.

این در حالی است که هزاران شهروند اروپایی در بسیاری از شهرهای اروپایی علیه نژادپرستی و برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با سیاه پوستان تظاهرات کردند؛در این تظاهرات به ویژه در انگلیس و بلژیک نمادهای نژادپستی سرنگون شدند.

شهرهای بلژیک طی روزهای اخیر شاهد حالت های مکرر حمله به مجسمه های لیوپولد دوم پادشاه وقت این کشور شد که مورخان وی را مسئول کشتار دسته جمعی مردم کنگو در دوران استعمار می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معترضان آمریکایی مجسمه کریستف کلمب را سرنگون کردند

معترضان آمریکایی مجسمه کریستف کلمب را سرنگون کردند