مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 13:252020-06-10اقتصادي

25 درصد از معادن راکد کشور در سال جهش تولید فعال می شوند


معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعال شدن 25 درصد از معادن راکد کشور در سال جهش تولید خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، داریوش اسماعیلی روز چهارشنبه در جریان بازدید از یکی از معادن در خمین اظهار کرد: تعداد معادن موجود در کشور نزدیک به 10 هزار و 500 معدن است.

در حال حاضر مشکل مالی مهمترین علت راکد شدن فعالیت واحدهای معدنی محسوب می شود و در راستای فعالیت مجدد آن ها اقدامات کارشناسی انجام شده است.

به گفته معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت فعال شدن معادن راکد در بهبود درآمدزایی در این حوزه مؤثر است.

اسماعیلی با بیان اینکه حسابی روی ارزآوری از طریق صادرات مواد خام و معدنی باز نشده تاکید کرد: در تلاش هستیم از طریق صادرات مواد فرآوری شده معدنی برای کشور ارزآوری به وجود آید.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش ارزآوری صادرات در معدن و صنایع معدنی در سال جاری نسبت به سال 98 پیش بینی می شود.

اسماعیلی با اشاره به آغاز فعالیت صندوق بیمه فعالیت های معدنی عنوان کرد: افزایش سرمایه اولیه این صندوق تا 15 هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است و در سال جاری تا 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از این صندوق برای کمک به مجموعه معادن پرداخت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 درصد از معادن راکد کشور در سال جهش تولید فعال می شوند

25 درصد از معادن راکد کشور در سال جهش تولید فعال می شوند