مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 خرداد 1399 ساعت 13:552020-06-10سياسي

ضرورت نگاه ملی و راهبردی به موضوعات کشور در مجلس


در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی گاهی اتفاق افتاده که اظهارنظرهای غیرکارشناسی و بدون اِشراف برخی نمایندگان هرچند از سر دلسوزی و خیرخواهی برای مردم، - در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی گاهی اتفاق افتاده که اظهارنظرهای غیرکارشناسی و بدون اِشراف برخی نمایندگان هرچند از سر دلسوزی و خیرخواهی برای مردم، باعث بروز برخی مشکلات در حیطه سیاست داخلی یا بین المللی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از نورنیوز، مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ارکان مهم در ساختار سیاست و حکومت در کشور، باید در روند تصمیمات مهم در امور مختلف تقنینی و نظارتی اثرگذار باشد.

این گزاره یک تعارف نیست و نظام مردم سالاری دینی حاکم بر جمهوری اسلامی هم از نقطه نظر جمهوریت و هم از زاویه اسلامیت، حساب ویژه ای روی مجلس باز کرده و به صورت بنیادین به آن اعتقاد دارد، چنانچه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (رض) فرمودند: مجلس در رأس همه امور است .

حال با توجه به آغاز دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، لازم است با آسیب شناسی درباره عملکرد ادوار گذشته، مسیر آینده از کژی ها و ناکارآمدی ها پالایش شده و نقش مجلس در تمشیت امور کشور فعال تر شود.

یکی از مهمترین مواردی که در ادوار مختلف مجلس همواره مورد بحث جدی منتقدین بوده، جابجایی اولویت های کشور و نگاه جناحی یا منطقه ای به جای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت نگاه ملی و راهبردی به موضوعات کشور در مجلس

ضرورت نگاه ملی و راهبردی به موضوعات کشور در مجلس