مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 خرداد 1399 ساعت 05:102020-06-11بين الملل

هیات گفتگو کننده عراقی بر روی خروج نظامیان آمریکایی متمرکز شود


مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه ای از هیات مذاکره کننده عراقی خواست که بر روی خروج نظامیان خارجی از این کشور متمرکز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه ای از هیات مذاکره کننده عراقی خواست که خروج نظامیان خارجی از عراق و احترام به حاکمیت این کشور و استقلال آن و منافع عالی عراق را در مذاکرات سرلوحه قرار دهند.

در این بیانیه آمده است: باید روی خروج نیروهای خارجی به استناد مصوبه پارلمان و اراده و خواست مردمی که در تظاهرات میلیونی خواستار خروج این نیروها شده اند، تمرکز شود.

ما به رییس و اعضای هیات گفتگو کننده اعتماد داریم که این موضوعات را نصب العین قرار خواهند داد و مردم انتظار دارند که این ماموریت را با موفقیت و مسئولیت پذیری ملی عالی انجام دهد و در صورت هر گونه شکست و ناکامی آنها در برابر ملت و پارلمان و قوه مجریه مسئول هستند.

مجلس اعلای اسلامی عراق بیان کرد: پارلمان باید از طریق کمیته های ویژه ناظر روند گفتگو باشد.

مادامی که موضوع خروج نیروهای خارجی محور مذاکرات است، افراد نظامی و امنیتی باید در هیات گفتگو کننده عراقی حضور داشته باشند.

در شرایط دشواری که ملت ما سپری می کند درباره نادیده گرفتن مصوبه پارلمان و خواست مردم هشدار می دهیم و نیروهای ائتلاف هم باید این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیات گفتگو کننده عراقی بر روی خروج نظامیان آمریکایی متمرکز شود

هیات گفتگو کننده عراقی بر روی خروج نظامیان آمریکایی متمرکز شود