مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 خرداد 1399 ساعت 08:302020-06-11سياسي

مرکز کانون داوری در استان ایلام افتتاح شد


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام، گفت: افتتاح مرکز کانون داوری در استان ایلام گام مهمی در جهت ساماندهی نهاد داوری و مقدمات اجرای باب هفتم از قانون آیین دادرسی مدنی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، عبدالوهاب بخشنده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در حاشیه افتتاح این مرکز، گفت: افتتاح این کانون گام مهمی در جهت ساماندهی نهاد داوری و مقدمات اجرای باب هفتم از قانون آیین دادرسی مدنی است.

وی افزود: کانون داوری می تواند به عنوان یک سازمان مردم نهاد نقش موثری در حل و فصل اختلافات داشته باشد و افراد در صورت بروز اختلاف می توانند با استفاده از داوران منتخب و معرفی شده از طرف خود نسبت به حل و فصل اختلافات اقدام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ادامه داد: با توجه به اینکه داور با توافق طرفین انتخاب می شود لذا آرا صادر شده کمتر مورد اعتراض طرفین قرار گرفته و در اکثر موارد طرفین به رای صادره تمکین می کنند.

تسریع در رسیدگی به اختلافات و صدور رای توسط داوران وی با اشاره به اینکه معمولا رسیدگی در محاکم قضایی چند مرحله ای است و هر مرحله نیز مستلزم رعایت تشریفات زیاد و طولانی است، تصریح کرد: تسریع در رسیدگی به اختلافات و صدور رأی توسط داور یا داوران، یکی از ویژگی های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز کانون داوری در استان ایلام افتتاح شد

مرکز کانون داوری در استان ایلام افتتاح شد