مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 خرداد 1399 ساعت 11:252020-06-11اقتصادي

ارتقای کیفیت نهال در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی


مدیرکل دفتر میوه های سردسیری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تولید نهال یکی از موضوعات مغفول مانده است ارتقای کیفیت نهال را از دیگر اهداف امسال وزارت جهاد کشاورزی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تویسرکان، داراب حسنی بعد از ظهر امروز در در سی و چهارمین آیین تجلیل از نمونه های جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تویسرکان یکی از شهرستان های مهم و قطب تولید گردوی کشور است اظهار کرد: این شهرستان مستعد تولید محصول مهم گردو است و شاهد توسعه آن در سالهای قبل و ارتقای سطح زیر کشت آن به 5 هزار و 700 هکتار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون سرشاخه کاری و تعویض تاج درختان را در تویسرکان آغاز کردیم تا درختان خوب گردو با حداقل تنوع در آن ها را حفظ کنیم افزود: سعی کنیم تعویض تاج را روی درختانی ببریم که حداقل عملکرد را دارند.

مدیرکل دفتر میوه های سردسیری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بررسی اقلیمی منطقه تویسرکان در سال های اخیر سرمازدگی های بهاره مشکل ایجاد می کرده که پیوند ارقام دیربرگ در سرشاخه کاری تا حدودی این مشکل را رفع می کند گفت: بیش از چند صد نفر برای طرح سرشاخه کاری و پیوند برای این کار در سطح کشور تربیت شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای کیفیت نهال در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی

ارتقای کیفیت نهال در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی