مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 خرداد 1399 ساعت 17:202020-06-11اقتصادي

شهرستان تویسرکان ذخیره گاه ژنتیکی ارزشمندی برای گردوی کشور است


مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه شهرستان تویسرکان ذخیره گاه ژنتیکی ارزشمندی برای گردوی کشور است، - گفت: تویسرکان در تولید گردو استعدادی ویژه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، داراب حسنی عصر پنج شنبه در سی و چهارمین مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان همدان که در شهرستان تویسرکان برگزار شد، گفت: تویسرکان منطقه ای ویژه است که در تولید گردو استعدادی ویژه دارد.

وی بابیان اینکه در محصول گردو ثروت قابل توجهی وجود دارد که باید برای آن برنامه داشت، اضافه کرد: اصلاح باغات گردو و اجرای طرح سرشاخه کاری همچنین تولید نهال گردوی پیوندی در این شهرستان از جمله برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است که در راستای حمایت از تولید این محصول در حال اجرا است.

حسنی ادامه داد: وجود نیروی انسانی زبده در کنار تنوع محصول گردو در شهرستان تویسرکان یک مزیت است که سبب شده برای دیگر محصولات باغی نیز از سوی وزارتخانه برنامه ریزی صورت گیرد به طوری که برای محصول انگور ملایر نیز برنامه هایی ارائه شده است.

وی اضافه کرد: برای انگور ملایر نیز برنامه هایی برای اصلاح باغات در قالب طرح فراز و همچنین تنوع دهی به ارقام انگور برنامه ریزی شده که در دست اجرا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان تویسرکان ذخیره گاه ژنتیکی ارزشمندی برای گردوی کشور است

شهرستان تویسرکان ذخیره گاه ژنتیکی ارزشمندی برای گردوی کشور است