مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 خرداد 1399 ساعت 06:352020-06-12بين الملل

کره شمالی دست دوستی با ترامپ را پس زد


پیونگ یانگ می گوید وعده های واشنگتن توخالی است و اجازه نمی دهد ترامپ از ادامه رابطه با کره شمالی به عنوان تبلیغ انتخاباتی استفاده کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، پیونگ یانگ همزمان با دومین سالگرد نخستین دیدار سران کره شمالی و آمریکا، لزوم تداوم رابطه با واشنگتن را زیر سوال برد.

این موضع گیری ضربه ای علیه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا است که می کوشد بازکردن باب رابطه با پیونگ یانگ را یکی از دستاوردهای دوره زمامداری خود بر کاخ سفید جلوه دهد.

در همین راستا، ری سون-گون وزیر خارجه کره شمالی گفت امیدی که 2 سال پیش برای بهبود رابطه بین دو کشور وجود دادشت؛ جای خود را به ناامیدی داده است.

وی افزود: حتی آن پرتو باریک از خوش بینی نسبت به برقراری صلح و رفاه در شبه جزیره کره نیز جای خود را به کابوسی سیاه داده است.

ری سون-گون با اشاره به تلاش ترامپ برای پیروزی در انتخابات 2020، یادآوری کرد: کره شمالی دیگر بدون چشم داشت متقابل، به ترامپ هدیه ای که بتواند از آن به عنوان دستاورد استفاده کند؛ نمی دهد.

به گفته این مقام کره شمالی، هیچ چیز ریاکارانه تر از وعده های توخالی نیست.

وی در نهایت با طرح این سوال که آیا باید همچنان به نگه داشتن دست هایی که در سنگاپور فشرده شد؛ ادامه دهیم ؛ از تقویت قوای نظامی برای مقابله با تهدیدات بلندمد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی دست دوستی با ترامپ را پس زد

کره شمالی دست دوستی با ترامپ را پس زد