مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 خرداد 1399 ساعت 08:002020-06-12حوادث

عامل بیش از 70 درصد آتش سورزی مراتع زنجان خطای انسانی است


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: عامل بیش از 70 درصد حادثه آتش سوزی مراتع این استان، از نوع خطای انسانی غیرعمد و بر اثر سهل انگاری است.

- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه عامل بیش از 70 درصد حادثه آتش سوزی مراتع این استان، از نوع خطای انسانی غیرعمد و بر اثر سهل انگاری است، گفت: آتش سوزی مراتع و پوشش های گیاهی که امسال نیز همچون سال های گذشته در این استان شاهد آن بودیم، حیات برخی از گونه های جانوری و گیاهی را به جد با تهدید و خطر مواجه کرده و در نهایت ضرر و زیان ناشی از حریق رخ داده متوجه انسان می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، اسماعیل قلی زاده با بیان اینکه عامل بیش 70 درصد آتش سوزی مراتع استان زنجان خطای انسانی است، گفت: امسال با توجه به بارش های مناسب بهاری و پوشش گیاهی متراکم، اغلب زیستگاه های جانوری این استان مستعد آتش سوزی است و کوچکترین بی احتیاطی و سهل انگاری چوپانان و طبیعت گردها، می تواند حریق های گسترده ای را موجب شود.

وی اظهار داشت: وجود پوشش گیاهی مناسب در طبیعت برای اهالی روستاها از جمله دامداران، باغداران و چوپانان، سودمند است و از آنان انتظار می رود در حفظ و نگهداری مراتع و علفزارها، کوشا باشند چراکه بیشترین ضرر و زیان ناشی از حادثه آتش سوزی، متوجه خود اهالی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عامل بیش از 70 درصد آتش سورزی مراتع زنجان خطای انسانی است

عامل بیش از 70 درصد آتش سورزی مراتع زنجان خطای انسانی است