مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 03:352020-06-13سياسي

شفافیت بستر کارآمدی مجلس یازدهم است


کارشناس مسائل سیاسی استان مرکزی می گوید: طرح شفافیت آرای نمایندگان می تواند زمینه ساز و آغازگر تغییر در عرصه قانونگذاری و برچیدن بسترهای فسادزا و همچنین اصلاحات ساختاری در بخش های مختلف حکمرانی کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، منتخبان مجلس یازدهم پس از استقرار در مجلس بنا را بر عمل با شعارها و وعده های خود گذاشتند و با ارائه طرح شفافیت آراء با 170 امضا اول گام را در راستای شفاف سازی عملکرد خانه ملت برداشتند.

نمایندگانی که در طراحی این طرح دخالت داشتند ضرورت و اهمیت آن را به منطق قانون اساسی به ویژه اصل 69 و رویه تصویب اصول آن در مشروح مذاکرات تصویب قانون اساسی در خبرگان سال های 1358 و 1368 و همچنین تجارب موفق جهانی درباره شفافیت ارجاع داده اند و معتقدند با توجه به اینکه عملکرد و رای وکیل نمی تواند از موکل پنهان باشد و با توجه به مطالبه عمومی مردم و تعهد اکثر نمایندگان مجلس یازدهم به مردم برای پیگیری موضوع و به دلیل نقش مهم شفافیت در مبارزه با مفسده های خاص نمایندگی و زد و بند های احتمالی این طرح را تهیه کرده اند.

بیانیه جهانی شفافیت پارلمانی در سال 2012 اعلام شد و هم اکنون به امضای بیش از 140 سازمان در 75 کشور جهان رسیده است تجربه جهانی در بسیاری از کشورهای جهان نشان می دهد که شفافیت آراء نمایندگان به عنوان یک اصل پذیرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفافیت بستر کارآمدی مجلس یازدهم است

شفافیت بستر کارآمدی مجلس یازدهم است