مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 05:452020-06-13پزشكي

کووید 19 واکسن، دارو و درمان قطعی ندارد/ کسی در مقابل این ویروس مصون نیست


عضو هیئت علمی گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به اینکه هنوز واکسن، دارو و درمان قطعی برای کووید 19 وجود ندارد، مردم باید پیشگیری را جدی بگیرند و بدانند هیچ کسی در مقابل این ویروس مصون نیست.

- ایسنا/اصفهان عضو هیئت علمی گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به اینکه هنوز واکسن، دارو و درمان قطعی برای کووید 19 وجود ندارد، مردم باید پیشگیری را جدی بگیرند و بدانند هیچ کسی در مقابل این ویروس مصون نیست.

دکتر فرزین خوروش در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیماری کووید 19 دو بخش دارد که بخش اولیه در واقع فاز تکثیر و تأثیر ویروس است و در این دوره ممکن است داروهای ضدویروس تأثیر داشته باشد، اما بعد از 5 تا 6 روز ممکن است بیمار در فازی وارد شود که به آن طوفان التهابی گفته می شود و سیستم التهابی بدن فعال شده و بیمار را یک مرتبه بدحال می کند، در این شرایط بیمار ممکن است به آی سی یو برود و یا ممکن است فوت کند.

وی با اشاره به اینکه کرونا یک ویروس اغلب خود محدود شونده است، توضیح داد: در 80 درصد موارد بیمار ممکن است یکسری علائم خفیف داشته باشد و حتی ممکن است اصلاً به پزشک مراجعه نکند و بی علامت باشد، اما معمولاً نیازی به دارو ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کووید 19 واکسن، دارو و درمان قطعی ندارد/ کسی در مقابل این ویروس مصون نیست

کووید 19 واکسن، دارو و درمان قطعی ندارد/ کسی در مقابل این ویروس مصون نیست