مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 07:052020-06-13اقتصادي

مبارزه با ملخ صحرایی در 400 هزار هکتار از اراضی جنوب کشور


رییس سازمان حفظ نباتات اعلام کرد : عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی تاکنون در سطح حدود 400 هزار هکتار از اراضی مرتعی و منابع طبیعی در 9 استان جنوبی کشور انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کیخسرو چنگلوایی خاطرنشان کرد: این آفت که از نظر سازمان جهانی فائو مخرب ترین حشره در جهان است و با مبارزه به موقع از بروز خسارت جلوگیری به عمل آمده است.

وی گفت: تا به امروز در 22 استان کشور در سطح یک میلیون و 862 هزار هکتار مبارزه با آفت سن گندم انجام و از خسارت به مزارع جلوگیری شده است.

چنگلوایی یادآور شد: سازمان حفظ نباتات کشور علیرغم وجود مشکلات عدیده تحریم در زمینه تدارک آفت کش ها اقدامات مناسبی انجام داده و موفق شده است آفت کش مورد نیاز کشور را تدارک و تأمین کند.

وی تصریح کرد: تنوع بخشی به سبد آفت کش کشور و حرکت به سوی ثبت و استفاده از سموم کم خطر به جای سموم پرخطر و متوسط خطر و همچنین استفاده و ثبت عوامل بیولوژیک و افزودن این عوامل به سبد آفت کش های کشور از دیگر اقدامات سازمان حفظ نباتات است.

رییس سازمان حفظ نباتات گفت: دستیابی به خودکفایی در تولید پروتیین هیدرولیزات با همکاری سه شرکت دانش بنیان با پیگیری و تأیید سازمان حفظ نباتات موجب شد که این فرآورده که مهمترین نهاده در کنترل مگس های میوه است به صورت کامل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با ملخ صحرایی در 400 هزار هکتار از اراضی جنوب کشور

مبارزه با ملخ صحرایی در 400 هزار هکتار از اراضی جنوب کشور