مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 07:052020-06-13بين الملل

واکاوی خاستگاه فکری نژاد پرستی در غرب


برای بازشناسی غرب نوین باید به عصر رنسانس بازگشت، کلیسا در قرون وسطی در سایه حمایت های بی دریغ پادشاهان و بهره گیری فراگیر از شریعت در راستای کسب قدرت و ثروت به نوعی بر کل اروپا سیطره پیدا کرد.

- خبرگزاری فارس - دکتر محمد حسین مختاری: مرگ جورج فلوید مرد سیاه پوست به دست پلیس آمریکا اعتراضات سراسری مردم این کشور به ویژه سیاه پوستان را علیه سیاست های نژاد پرستانه دولت آمریکا رقم زده است و افکار عمومی جهان را نیز به شدت جریحه دار کرده است.

بی شک تحلیل های متفاوت و متعددی می توان نسبت به سیاست های نژاد پرستانه دولت آمریکا بیان نمود، لیکن ضرورت واکاوی خاستگاه فکری نژاد پرستی در غرب می تواند بیش از پیش در باز شدن گره کور نژاد پرستی مدرن آمریکا موثر واقع شود.

برای بازشناسی غرب نوین باید به عصر رنسانس بازگشت، کلیسا در قرون وسطی در سایه حمایت های بی دریغ پادشاهان و بهره گیری فراگیر از شریعت در راستای کسب قدرت و ثروت به نوعی بر کل اروپا سیطره پیدا کرد، در این میان سلطه کلیسا در قرون وسطی با اشتباهات نابخشودنی پاپ ها توأم گردید که روی آوردن به مقام و ثروت، فساد اخلاقی شدید روحانیون مسیحی و خودبرتربینی و تحقیر مردم از جمله مهمترین عواملی است که دین گریزی و دین زدگی مسیحیان را رقم زد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی خاستگاه فکری نژاد پرستی در غرب

واکاوی خاستگاه فکری نژاد پرستی در غرب