مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 07:302020-06-13فرهنگي

معمای قطع مخفیانه درخت 200 ساله باغ تاریخی و جهانی فین کاشان


یکی از درختان کهنسال باغ تاریخی و جهانی فین کاشان با قدمتی بیش از 200 سال، با بهانه های مبهم،به شکل مخفیانه و بدون نظرسنجی کارشناسی قطع شد و تعجب و اعتراض میراث دوستان را برانگیخت.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها، هادی نجف زاده: باغ جهانی تاریخی فین کاشان یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی است که در خردادماه 1390 به همراه هشت باغ تاریخی دیگر کشور رسماً از طرف یونسکو در سی و پنجمین اجلاس جهانی در شهر پاریس به عنوان یکی از میراث های جهانی ثبت شد.

این باغ تاریخی و جهانی یکی از زیباترین باغ های ایران زمین است که در وسعتی به مساحت 24 هزار مترمربع در دوره صفویه احداث و ملحقاتی هم در دوره زندیه و قاجاریه به آن اضافه شد.

این اثر فرهنگی و تاریخی که در تاریخ 15 آذر 1314 خورشیدی به شماره 238 در فهرست آثار ملی ثبت شد، یکی از اهداف اصلی گردشگران داخلی و به خصوص توریست های خارجی است که هر سال به عنوان یکی از پربازدیدترین اماکن تاریخی و فرهنگی کشور معرفی می شود.

پرواضح است میراثی با این قدمت و اهمیت که حتی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است و متعلق به همه مردم جهان دارد چه تأثیر شگرفی در توسعه گردشگری و همچنین انتقال مبانی فرهنگی و تاریخی ایران و کاشان به عنوان نخستین خاستگاه تمدن بشری می تواند داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معمای قطع مخفیانه درخت 200 ساله باغ تاریخی و جهانی فین کاشان

معمای قطع مخفیانه درخت 200 ساله باغ تاریخی و جهانی فین کاشان