مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 08:252020-06-13اقتصادي

ظرفیت بالای ایران برای استفاده از سدهای لاستیکی


معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در ایران پتانسیل زیادی خصوصا در مناطق پرآب مانند گیلان، برای استفاده از سدهای لاستیکی وجود دارد.

- معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در ایران پتانسیل زیادی خصوصا در مناطق پرآب مانند گیلان، برای استفاده از سدهای لاستیکی وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تقی زاده خامسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سابقه استفاده از لاستیک در صنعت آب عمر بسیار کوتاهی دارد اما ساخت بیش از 4000 سد لاستیکی در دنیا و اجرای صدها طرح افزایش ارتفاع سد و استفاده از لاستیک به جای دریچه های فلزی نمایانگر این است که این ماده جای خود را بین مصالح مختلف کاملا باز کرده است و هر روز شاهد استفاده هر چه بیشتر از این فناوری هستیم.

وی با بیان اینکه تکنولوژی سدهای لاستیکی راه مهندسی مناسبی برای مقاصد انحراف، ذخیره و تنظیم آب رودخانه هاست و می تواند جایگزین مناسبی برای سازه های بتنی با دریچه های فلزی باشد اظهار کرد: با این تکنولوژی مقیاس کارهای ساختمانی در حد یک پروژه عادی کاهش یافته و تجهیزات مکانیکی غیرضروری حذف می شود.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، در واقع سدهای لاستیکی با کم و زیاد شدن هوای درون آنها قابل تنظیم هستند و در صورت لزوم به آسانی می شود آنها را جابجا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت بالای ایران برای استفاده از سدهای لاستیکی

ظرفیت بالای ایران برای استفاده از سدهای لاستیکی