مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 08:402020-06-13اقتصادي

شهر دستبافته های سنتی ثبت ملی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه شاهرود ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری دارد، گفت: ثبت ملی شهر کلاته خیج شاهرود به عنوان شهر دستبافته های سنتی با بیش از900 بافنده در دست پیگیری است.

- مهدی جمال 24 خرداد 99 و در مراسم گرامیداشت هفته صنایع دستی و تجلیل از هنرمندان صنایع دستی شاهرود و میامی اظهار کرد: ثبت ملی روستای ابرسج شاهرود به عنوان روستای نمدمالی با بیش از 50 کارگاه تولید نمد و توسعه جاجیم بافی شهر مجن را در دستور کار داریم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های این اداره کل حمایت از هنرمندان صنایع دستی است، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 6 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی به 56 صنعتگر در شهرستان شاهرود پرداخت شده است.

جمال، با اشاره به پرداخت تسهیلات 120 و 160 میلیون ریالی با کارمزد 12 درصد به صنعتگران برای جبران بخشی از خسارت های کرونا، تصریح کرد: شهرستان شاهرود دارای ظرفیت های فراوانی در بخش گردشگری و صنایع دستی است اما صنعتگران هنوز راه نرفته بسیاری در زمینه تبلیغات و بازاریابی دارند.

وی با تأکید اهمیت بازاریابی به نسبت تولید، یادآور شد: سال گذشته نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی در شاهرود افتتاح شد و همه زیرساخت ها برای تشویق هنرمندان این حوزه به منظور ارائه محصولات آنها فراه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر دستبافته های سنتی ثبت ملی می شود

شهر دستبافته های سنتی ثبت ملی می شود