مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 08:402020-06-13حوادث

مهار 33 فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی فارس طی 3 روز گذشته


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: در سه روز گذشته بیش از 33 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان حادث شد که خوشبختانه همگی با حضور بموقع نیروهای امدادی به طور کامل مهار شده است.

- شهرام منتصری با اعلام این خبر گفت : در سه روز گذشته بیش از 33 فقره آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی استان فارس رخ داد که گسترده ترین آن آتش سوزی ارتفاعات ظفرآباد و کوه های سبز پوشان، مرز مشترک شهرستان های شیراز و کوار بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل ازروابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، او با اشاره به اینکه 90 درصد آتش سوزی ها در عرصه های منابع طبیعی دارای عامل انسانی است، افزود: علت آتش سوزی های اخیر نیز بی احتیاطی و سهل انگاری برخی افراد بوده است.

منتصری با بیان اینکه در سال زراعی جاری به دلیل بارش های خوب در استان فارس تراکم پوشش گیاهی و بخصوص علف های یکساله به صورت چشمگیری افزایش یافته است، گفت: اگرچه این بارش ها نوید سرسبزی و طبیعتی فرح بخش را می داد اما از همان زمان نگرانی ها و دل مشغولی ما نیز در مواجهه با بهار و تابستانی سخت و طاقت فرسا در راستای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه های وسیع منابع طبیعی آغاز شد.

به گفته منتصری، برگزاری جلسات متعدد پیشگیری از وقوع حریق در عرصه های منابع طبیعی، ارائه آموزشهای لازم در زمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار 33 فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی فارس طی 3 روز گذشته

مهار 33 فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی فارس طی 3 روز گذشته