مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 11:202020-06-13سياسي

فیرحی: روشنفکری دینی یکی از اثرگذارترین جریان های فکری در ایران معاصر است


با نفی دانش فقه، تجربه تاریخی که فقه کوشیده به عنوان پشتیبان لازم برای قانون موضوعه و دولت جدید یعنی دولت مبتنی بر قانون اساسی تدارک کند را از دست می دهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، روزنامه اعتماد نوشت: روشنفکری دینی یا نواندیشی دینی یا دین اندیشی متجدد، با همه اختلافاتی که می توان میان این سه عنوان قائل شد، یکی از مهم ترین و اثرگذارترین جریان های فکری در ایران معاصر است.

این جریان فکری درست یا غلط و خوب یا بد، به ویژه در سال های پس از انقلاب بسیار اثرگذار بوده و مباحث گوناگون و واکنش های متفاوتی را در محافل فکری برانگیخته است.

داود فیرحی، استاد شناخته شده علوم سیاسی دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه اندیشه سیاسی در گفتار پیش رو ضمن اشاره به پیشینه و دستاوردهای روشنفکری دینی، به مخاطرات و غفلت های این جریان از منظر اندیشه فقهی می پردازد.

روزنامه اعتماد و به تبع صفحه اندیشه، به مصداق آیه شریفه به سخن گوش فرا می دهند و بهترین آن را پیروی می کنند؛ اینانند که خدای شان راه نموده و اینانند همان خردمندان (سوره زمر، آیه 18، ترجمه فولادوند) با رعایت انصاف به بازتاب دیدگاه ها و اندیشه های متفاوت می پردازد و ضمن دفاع از آزادی بیان این فرصت را برای همه منتقدان فراهم می کند که به طرح دیدگاه ها و نظرات استدلالی و با منطق و دلیل خود بپردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیرحی: روشنفکری دینی یکی از اثرگذارترین جریان های فکری در ایران معاصر است

فیرحی: روشنفکری دینی یکی از اثرگذارترین جریان های فکری در ایران معاصر است