مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 خرداد 1399 ساعت 21:052020-06-13اقتصادي

دریافت یارانه نقدی توسط نوزادان مشروط شد ولی ثروتمندان همچنان یارانه می گیرند


وضعیت پرداخت نقدی یارانه در سال جاری گویای آن است که آحاد جامعه فارغ از وضعیت تمکن مالی همچنان از آن منتفع هستند ولی دولت برای پرداخت یارانه به نوزادان نگران تامین منابع لازم است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری فارس، وقوع تورم های شدید و مستمر در کنار مشکلات ساختاری بخش تولید در فضای اقتصادی ایران، دولت را تا اواخر دهه 80 بر آن داشت تا با تمرکز بر افزایش رفاه اقشار آسیب پذیر و حمایت از جریان تولید داخلی، مشغول پرداخت بی قید و شرط یارانه به کالا و خدمات شود.

تصویب قانون هدفمندسازی یارانه ها به عنوان یک از ارکان طرح تحول اقتصادی در سال 1388، دولت را مکلف به سامان دهی یارانه ها کرد تا علاوه بر کاهش بار مالی پرداخت یارانه ها، در مسیر تحقق عدالت، و حمایت از اقشار کم برخوردار، گام اثرگذاری برداشته شود.

براساس قانون هدفمندسازی یارانه ها از آذر 1389، واقعی سازی تدریجی نرخ حامل های انرژی به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز، در دستور کار قرار گرفت؛ اما در طول 10 سال گذشته، عدم شناسایی درست گروه های هدف برای تخصیص منابع مالی، شکاف قابل ملاحظه ای نسبت به اهداف اولیه قانون مذکور ایجاد کرد.

نگاهی به میزان توزیع منابع هدفمندسازی یارانه ها در سال های اخیر (جدول زیر) نشان گر تمرکز محض مجریان امر بر پرداخت یارانه نقدی به عنوان یک تکلیف و با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت یارانه نقدی توسط نوزادان مشروط شد ولی ثروتمندان همچنان یارانه می گیرند

دریافت یارانه نقدی توسط نوزادان مشروط شد ولی ثروتمندان همچنان یارانه می گیرند